بهترین شیوه‌های طراحی پایان خط بسته بندی

1401/02/14 در ساعت 22:52:00

برخی ملاحظات خاص برای بافر کردن خط بسته‌بندی مرتبط با پایان خط (End-of-Line) را در ادامه میبینیم ...

بهترین شیوه‌های طراحی پایان خط بسته بندی

۱- توان عملیاتی موردنیاز خط را درک کنید
۲- ظرفیت را به صورت افزایشی برای ماشین پایین دست تنظیم کنید
۳- با تعیین خط مرکزی فرآیند، “نقطه شیرین” خط را بیابید.
۴- بین ماشین‌ها فضای کافی در نظر بگیرید
۵- حمل و نقل در مقابل انباشتگی.
۶- مانع از توقف دستگاه بسته‌بند جعبه شوید
۷- اجازه ندهید که انباشتگر شما به ظرفیت بالا برسد

برخی ملاحظات خاص برای بافرکردن خط بسته‌بندی مرتبط با پایان خط (End-of-Line) عبارتند از:

۱- توان عملیاتی موردنیاز خط را درک کنید

درست همان طور که راندن ماشین با سرعت ۱۲۰ مایل به صورت همیشگی برای خودروی شما مناسب نیست ( یا برای شما امن نیست)، انتخاب تجهیزات برای اجرای همیشگی در سرعت بالا خطرناک است. سرعت اسمی هر دستگاه (machine’s Nominal Speed) در هفتاد و پنج درصد از سرعت طراحی‌اش را هدف قرار دهید.

۲- ظرفیت را به صورت افزایشی برای ماشین پایین دست تنظیم کنید

یک قاعده کلی این است که اولین ماشین بالا دست (upstream)، ۱۱۰ درصد از ظرفیت دومین ماشین را داشته باشد و به همین ترتیب، این تنظیمات در فواصل ده درصدی درنظر گرفته شوند.
اگر محاسبات نشان دهد که یک قطعه از تجهیزات مدرن دارای دسترس‌پذیری نود و پنج درصدی است، این امکان را دارید که در زمان اجرای حالت بالابردن (catch-up mode) برای اجتناب از پشتیبان‌گیری، ماشین پایین دست را به اندازه پنج درصد سریع‌تر از دیگران درنظر بگیرید.
یک خط بطری‌کردن (bottling) صدو پنجاه میلی‌لیتر در دقیقه، که پنج دقیقه بیکاری (downtime) را تجربه می‌کند به تجهیزات پایین دست برای جذب هفتصد و پنجاه بطری نیاز خواهد داشت. داشتن بیست تا چهل درصد سرعت و ظرفیت اضافی پایین دست ، امکان بالا نگه داشتن (catch up) خط را بعد از وقوع بیکاری، فراهم می‌کند.
تعیین ظرفیت پایین دست، کلید بازیابی توقف‌ها (stoppages) است و همچنین به صاف‌کردن اختلالات جریان سیستم کمک می‌کند.

۳- با تعیین خط مرکزی فرآیند، “نقطه شیرین” خط را بیابید.

در اغلب موارد، خطوط بسته‌بندی در سرعت ثابت با کارآیی بالاتری کار می‌کنند. طراحی یک خط در اطراف یک ماشین که نمی‌تواند انتظارات سرعت خود را برآورده کند، می‌تواند تاثیرات فاجعه‌باری روی بهره‌وری داشته باشد و بنابراین همیشه آسان‌تر که سرعت کمتری داشته باشد.
ابزارهای پیشرفته برای “مدل‌سازی” سرعت‌های خط، اثرات ناشی از بیکاری و مزایای انباشتگی در دسترس هستند.
پرسنل آموزش دیده می‌توانند از طیف گسترده‌ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل آماری برای تعیین سرعت مناسب تجهیزات و خط کلی شما استفاده کنند.

۴- بین ماشین‌ها فضای کافی در نظر بگیرید

همان‌طور که خطوط اتوماتیک، اغلب برای اجرای خیلی سریع تنظیم می‌شوند، ماشین‌آلات در خطوط اتوماتیک و بسیار یکپارچه نیز غالبا به یکدیگر نزدیک می‌شوند. چنانچه اتوماسیون خیلی تخصصی و کاملا قابل اعتماد نیست، برای فضای کافی بین ماشین‌ها و ایستگاه‌ها جهت جابجایی مناطق بافر برنامه‌ریزی کنید.
طراحی واحدهای عملیاتی قابل اعتماد می‌تواند نیازمندی‌های بافرکردن را به حداقل برساند، بنابراین اگر فضای کف مناسب است روی قابلیت اطمینان تجهیزات، به ویژه تحمل‌های زیاد (generous tolerances) برای تغییرات مواد تمرکز کنید.

۵- حمل و نقل در مقابل انباشتگی.

در این مورد درک تفاوت، کلید طراحی خط است. آیا شما نیاز به جذب خروجی یک دستگاه دارید، آیا باید یک توقف پایین دست وجود داشته باشد یا این که این امر برای متوقف کردن تجهیزات به شکل آبشاری مناسب است؟
فروشندگان می توانند جداول انباشتگی (accumulation tables) و همچنین انباشتگرهای حلزونی FIFO (First In-First Out) (خروج به ترتیب ورود) را ارائه دهند.
آنها دارای تخصص در توصیه بهترین مکان برای تجهیزاتشان و همچنین محاسبه مقدار ایده‌آل انباشت برای بهینه‌سازی خط شما هستند.

۶- مانع از توقف دستگاه بسته‌بند جعبه شوید

ماشین‌های بسته‌بندی جعبه (case packer) می‌توانند منشا ناکارآمدی باشند مانند آنچه که در شرایط مواد موج‌دار (corrugated materials) یا چسبناک که به ویژگی‌های خاصی نرسیده‌اند، دیده می‌شود.
این مساله می‌تواند فرآیندهای بالادست را پشت سر بگذارد و منجر به توقف‌های خطوط بالا دست و دوباره کاری شود و تمام تلاش و توان خود را صرف حفظ راندمان بالای تولید بالا دست کند.
کارایی این دستگاه‌ها نیز به شدت تحت‌تاثیر فشار برگشتی بیش از حد قرار می‌گیرد. طراحی فضاهایی جهت مدیریت جریان محصولات به دستگاه می‌تواند عملکرد کلی آن را بهبود بخشد.
زمانی که محصول خارج از ویژگی‌های موردنظر است (off-spec) و مواد برای جلوگیری از تنش دستگاه، به سرعت و به طور خودکار بازرسی و از خط حذف می‌شوند، بافرینگ می‌تواند به حداقل برسد و یا حذف شود.
در نظر داشته باشید که قرار دادن ظروف در یک جفت خط نزدیک به هم بدون این که از سایر ظروف جدا شود، بسیار سخت است و منجر به مشکلات بیشتر می‌شود.
راه‌حل بسته‌بندی جعبه خود را به خوبی انتخاب کنید و با اطمینان، همان‌قدر که به سرعت اهمیت می‌دهید برای حمل و نقل نیز اهمیت قایل شوید.

۷- اجازه ندهید که انباشتگر شما به ظرفیت بالا برسد

برای بعضی از انباشتگرها (accumulators) نظیر یک انباشتگر عمودی کارتن، یک انباشتگر کاملا پر به توقف خط و تخلیه کارتن نیاز دارد.
اگر فضای کافی برای تخلیه آنها وجود نداشته باشد، یا اگر دستگاه پایین دست به اندازه کافی سریع نباشد، ممکن است متوجه شوید که خط با یک پرکننده خالی (empty filler) اجرا می‌شود.
به یاد داشته باشید … قابلیت اطمینان مهم‌ترین عامل است و بافرینگ، سیاست بیمه شما است.

نظر جدید
0%